ISO 10002

Müşteri şikayetlerinin daha etkin yönetimi, tatmin edici müşteri beklenti oranınızı artıracaktır. Özellikle müşteri şikayetlerini mevcut faaliyetlerinizi geliştirme fırsatı olarak görürseniz, şikayetleri hızlı bir şekilde müşteri memnuniyetine dönüştürebilirsiniz.

Şirketin etkinliği ve boyutu ne olursa olsun, ISO 10002 bu hedefe ulaşmanıza yardımcı olabilir. Müşteri şikayet yönetimi sistemi, özellikle sürdürülebilir bir başarıya imza atan her şirket için basit ama sinirli bir koşul değildir.

ISO 10002, müşterilere odaklanan, geribildirime açık bir ortam oluşturarak, her şikayetin çözümüne katkıda bulunarak ve bir kurumun ürün ve müşteri hizmetini iyileştirme kapasitesini artırarak müşteri memnuniyetini artırmayı hedeflemektedir.

ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Nedir? 

Müşteriler, sağladığınız hizmetlerden giderek daha fazlasını beklemektedir. Rakipleriniz bu beklentileri karşılamak için daha fazla çalışıyor. ISO 10002 uluslararası müşteri memnuniyeti standardı ile de müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.



 

ISO 10002'nin Yararları Nelerdir?

·        Yönetim sistemini benimseyerek, müşterilerinizin bağlılığını sürdürebilme beceriniz geliştirilecektir.

·        Şikâyet yönetim sisteminizi uygulamak ve belgelendirmek, paydaşlara, müşteri hizmetleri konularını yönetmek konusunda gerçek bir kararlılığa sahip olduğunuzu ve şikayetlerin ele alınması, analizi ve incelenmesi için gereken işlemleri yaptığınızı gösterir.

·        Uygulama ve sertifikasyon, müşterilerin sorgularını ele almaya yönelik tutarlı bir yaklaşım sağladığından, şikayetlerin nedenlerini ortadan kaldırmanıza ve eğilimleri belirlemenize yardımcı olur, ayrıca kuruluşunuzun operasyonlarını iyileştirir.

·        Bu şikayetleri çözüme kavuşturmak için müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemek ve müşterilerle çalışma becerilerini geliştirmeleri konusunda teşvik yardımcı olur.

·        sürekli olarak gözden ve şikayetler işleme sürecinin analizi, şikayetlerin çözümü ve nerede iyileştirmeler yapılabilir için bir temel oluşturur.